Aktualności

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Pogoda nas nie wystraszyła‼️ Druga wędrówka w ramach akcji „Dbam o Sądeckie” za nami💪

2 maja wybraliśmy się niebieskim szlakiem z Łabowca na Halę Łabowską (1064 m n.p.m.). Pokonaliśmy ponad 12 kilometrów i zebraliśmy 9 worków śmieci o pojemności 80 litrów. To znacznie mniej niż podczas wędrówki na Jaworze (wówczas zebraliśmy 19 worków), ale znów najwięcej na trasie było puszek i butelek po alkoholu 😞

Zachęcamy do spacerowania po Beskidzie Sądeckim. Dzięki opadom deszczu, które towarzyszyły nam może przez pierwsze dwa kilometry, na trasie mogliśmy podglądać pełzające ślimaki: winniczki oraz pomrów błękitny. Naliczyliśmy kilkanaście salamandr oraz spotkaliśmy dzikie kaczki. Na szczycie przez chwilę zaświeciło słońce i podziwialiśmy piękną panoramę z Hali Łabowskiej. Nie udało się nam rozpalić ogniska, ale z pomocą przyszło Schronisko PTTK na Hali Łabowskie, którego pracownicy ugotowali nam kiełbaski 😊 Dziękujemy 😊 Naszym przewodnikiem oczywiście była Zuzanna Długosz, czyli Baba z gó.

Zebrane śmieci trafiły do kontenerów Nadleśnictwo Nawojowa, Lasy Państwo, które wspiera naszą akcję. Naszym partnerem jest również Kryniczanka - Naturalna Woda Mineralna, która zapewniła uczestnikom wodę na trasie. Uczestnicy wędrówki otrzymali również gadżety z logiem Urząd Gminy Łabo dzięki uprzejmości Pani Marta Słaby - Wójt Gminy Łab. Dziękujemy 😊

Przypominamy, że projekt „Dbam o Sądeckie” jest realizowany w ramach konkursu „Kocham Sądeckie” ❤ przy wsparciu finansowemu Starostwo Powiatowe w Nowym Sącz. Kolejna wyprawa mamy nadzieję, że odbędzie się w niedzielę 9 maja. Szczegóły na stronie dbamosadeckie.pl/

#sadeckie #powiatnowosadecki #kryniczanka #mniejplastiku #górskaodysej #fundacjanowekierunki #nowekierunki

Fot. Damian Radziak

Komentuj na Facebook

Dziękuję całej grupie za cudowna atmosferę i wiele uśmiechów! Do niedzieli

Dziękujemy! 👏💚

Super 😀

Dziękujemy ❤️

Extra inicjatywa Mam nadzieje ze beda jakies wypady w lipcu to dolaczymy 🙂

Dzieki, wspaniala akcja ❤

Świetna akcja, organizacja, uczestnicy i trasa. To i pogoda była łaskawa. Dziękujemy. Ekipa z Jakie plany na dziś, czyli z dziećmi w podróży czas się nie dłuży.

Deszcz ,mgła ,błoto i śnieg nas nie powstrzyma . 💪

Niesamowici...

Brawo Wy ❤️❤️❤️

4 dni temu

Druga wędrówka w ramach akcji Dbam o Sądecki ... Zobacz więcejZobacz mniej

Niestety, ale prognoza pogody na najbliższą niedzielę (2 maja) jest niekorzystna, dlatego wędrówkę na Polane Jaworynki przesuwamy na następny weekend. W wycieczce miały wziąć udział dzieci, dlatego nie mogliśmy podjąć innej decyzji.

Nie wykluczamy jednak, że grupa wolontariuszy wyruszy w najbliższa niedzielę na trasę w kierunki Hali Łabowskiej.

Komentuj na Facebook

Niedziela, poza deszczowym porankiem zapowiada się słonecznie i ciepło. Choć będzie mocno wiało.

Kolejna część cyklu "12 portretów Bolesława Barbackiego", przygotowana przez Fundacja EUROS - Wiatr ze Wschodu ... Zobacz więcejZobacz mniej

Fundacja Nowe Kierunki

Prognoza pogody na długi majowy weekend nie jest zbyt optymistyczna, ale wstępnie planujemy kolejną wycieczkę w ramach akcji „Dbam o Sądeckie” 🏞 🙂

W najbliższą niedzielę, 2 maja zamierzamy wyruszyć na Polanę Jaworynki w Kamiannej! Na polanę w pobliżu Okrągłej Góry (689 m n.p.m.) w Beskidzie Niskim dotrzemy żółtym szlakiem z leśnego parkingu. Następnie pokonamy fragment czerwonego i niebieskiego szlaku, by wrócić na parking, gdzie rozpalimy grilla. Oczywiście przez całą trasę będziemy zbierać śmieci, które na trasie pozostawili nieodpowiedzialni turyści.

Ze względu na epidemię w wyprawie może wziąć udział 20 uczestników. Zainteresowani mogą się zgłaszać do udziału w tej wycieczce poprzez nasz Facebookowy profil - wystarczy napisać do nas wiadomość. Uwaga – kto pierwszy ten lepszy 😉

Zapewniamy worki na śmieci, rękawiczki, wodę mineralną i wyżywienie przy grillu. Dojazd należy zapewnić we własnym zakresie. Naszym przewodnikiem będzie Zuzanna Długosz, czyli
Baba z gó

Długość całej trasy to około 7 kilometrów. Szczegóły można znaleźć na stronie internetowej
dbamosadeckie.pl/2021/04/06/polana-jaworynki/

W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych, termin wyprawy może ulec zmianie.

Sądeckie zaprasz

Oby pogoda dopisała . Już nie możemy się doczekać 💪👀

My już jesteśmy spakowani 😉❤️

Wszyscy trzymamy kciuki za pogodę! Do zobaczenia na szlaku!

Fundacja Nowe Kierunki

Chcemy na nowo odkryć zapomniane, wielkie sądeckie artystki 🙂

Jest nam miło poinformować, że nasza Fundacja otrzymała dotację z konkursu „Mecenat Małopolski” Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie na projekt „Małopolskie portrety - Maria Wnęk świat malowany duszą kobiety”. Projekt zakłada m.in. organizację warsztatów dla osób z niepełnosprawnościami oraz wystawę prac artystki.

Maria Wnęk to nieco zapomniana artystka pochodząca z Olszanki k. Nowego Sącza. Tymczasem jest uznawana za jedną z najwybitniejszych przedstawicieli sztuki art-brut na świecie‼ Jej obrazy znajdują się w muzeach: w Warszawie, w Krakowie, w Nowym Sączu, w Katowicach oraz Collection de l’Art Brut w Lozannie, American Visionary Museum w Baltimore i Art & Marges Museum w Brukseli. Projekt przybliży postać tej artystki, która za pomocą sztuki przedstawia pejzaż małopolskiej prowincji. Inspiracją jej malarstwa były też przeżycia religijne i postacie świętych. Zwracając uwagę na niepełnosprawność intelektualną, z jaką się zmagała, chcemy aby stała się wzorem dla terapeutów realizujących zajęcia w ośrodkach terapii oraz dla podopiecznych ŚDS, WTZ jak i uczniów, by mogli swobodnie wyrażać emocje za pomocą sztuki.

Liczymy, że będzie to pierwszy nasz projekt z cyklu „Małopolskie portrety”. W przyszłości chcielibyśmy przypomnieć kolejne sądeckie zapomniane artystki. Autorem projektu jest nasz wolontariusz Daniel Lachor. Gratulujemy ❤

Fot. Archiwum Muzeum Okręgowego w Nowym Sączu.

Gratulujemy świetnego pomysłu i pozdrawiamy Daniel Lachor 😉

Genialny pomysł ...właśnie ukończyłam o niej obraz ...

Super projekt

Kiedy będą organizowane warsztaty?

Daniel, chapeau bas! 💪

Fundacja Nowe Kierunki

Zapraszamy najmłodszych mieszkańców Powiatu Nowosądeckiego do udziału w konkursie organizowanego przez naszych przyjaciół z Fundacja Bratnia Dusza 🙂SUPER KONKURS FUNDACJI BRATNIA DUSZA ,, Tańczmy w koło śpiewając wesoło’’🤩🤩🤩 Konkurs muzyczno-taneczny dla przedszkolaków z terenu Powiatu Nowosądeckiego. Świetna zabawa i fajne nagrody 👍👍👍 Regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy znajduje się na końcu postu.

Wspierają nas Fundacja Nowe Kierunki, Silne Babki - wspieramy, działamy, pomagamy oraz Światełko Nadziei 🌷🌷🌷

,,Zadanie realizowane w ramach konkursu KULTURALNE SĄDECKIE przy wsparciu finansowym Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu’’

www.bratniadusza.org/wp-content/uploads/2021/04/REGULAMIN-KONKURSU.pdf

www.bratniadusza.org/wp-content/uploads/2021/04/FORMULARZ-ZGLOSZENIOWY.pdf

Fundacja Nowe Kierunki

Pokonaliśmy blisko 14 kilometrów i zebraliśmy 19 worków śmieci o pojemności 80 litrów‼

Za nami pierwsza wędrówka w ramach akcji „Dbam o Sądeckie” 🌳🌲🏞 W sobotę, 24 kwietnia wyruszyliśmy niebieskim szlakiem z Przełęczy nad Bacówką w Boguszy na Jaworze (882 m n.p.m.). Z wieży widokowej mogliśmy podziwiać panoramę Grybowa, Ptaszkowej, a także pasm Radziejowej i Jaworzyny Krynickiej oraz Tatry. #Sadeckie jest piękne! Następnie zeszliśmy drogą leśną do miejsca grillowego nad stawami w Grybowie, by na koniec przemierzyć fragment ścieżki przyrodniczej i dotrzeć do samochodów. Grupa liczyła 20 osób. Naszym przewodnikiem była Zuzanna Długosz, czyli Baba z gó, która zdradziła nam mnóstwo ciekawostek o Beskidzie Niskim.

Nie była to jednak wycieczka krajoznawcza. Po drodze zbieraliśmy śmieci, które na szlakach pozostawili nieodpowiedzialni turyści. Jesteśmy przerażani ilością zebranych odpadów – zapełniliśmy 19 worków o pojemności 80 litrów! Znaleźliśmy głównie butelki i puszki po alkoholu, ale również opakowania po słodyczach, chipsach, woreczki i setki innych śmieci. To wszystko to ogromne zagrożenie dla dzikiej zwierzyny i przyrody, dlatego apelujemy – idąc w góry zostawiajmy na szlakach jedynie odcisk naszego buta.

Zebrane śmieci zostały zabrane przez leśniczego Tadeusza Kiełbasę z Nadleśnictwo Nawojowa, Lasy Państwo, które wspiera naszą akcję. Naszym partnerem jest również Kryniczanka - Naturalna Woda Mineralna, która zapewniła uczestnikom wodę mineralną na trasie. Cały projekt współfinasowany jest przez Starostwo Powiatowe w Nowym Sącz, które zrobiło też miłą niespodziankę dla uczestników – wszystkim przekazało gadżety w postaci maseczek, odblasków oraz przewodników po atrakcjach regionu sądeckiego ❤

Kolejna wyprawa już wkrótce. W sumie w ramach akcji zaplanowaliśmy pięć wędrówek. Dbajmy o Sądeckie, nasz dom.

#Sadeckie #powiatnowosadecki #krynicznka #mniejplastiku #górskaodysej #fundacjanowekierunki #nowekierunki

Fot. Damian Radziak

Komentuj na Facebook

Dziękuję za cudowny dzień. Do zobaczenia niebawem!

A my za tydzień. Yuppi:)

Sporo tych śmieci. Przydałaby się edukacja dla spacerujących tam turystów 😉 Świetna akcja, świetna ekipa - gratuluję i dziękuję w imieniu środowiska naturalnego 🙏🌲🌳🏞️

Za mało informacji o imprezie... szkoda.

Kiedy i gdzie można się dołączyć?

Niestety człowiek jest największym szkodnikiem żyjącym na tej planecie,

No pięknie 💪

Brawo Wy!

Rozpoczęcie akcji Dbam o Sadeckie ... Zobacz więcejZobacz mniej

Brawo dla Was 😊

Bartuś nic nie słychać

Brawo, my dzisiaj nad Kamienicą działamy

Nic nie słychać niestety

W szczególny sposób świętowaliśmy tegoroczny Światowy Dzień Ziemi 😁🦔🌲🌳🌱🌿☘️🍀🌍

W czwartek, 22 kwietnia wzięliśmy udział w akcji sadzenie drzew zorganizowanej przez Spółka Sądeckie Wodoci. Wspólnie z pracownikami spółki oraz przedstawicielami innych instytucji posadziliśmy ponad 300 sadzonek m.in. jodły, świerka, buka, graba, czy jarzębiny. Na tym jednak nie nie koniec. Przy stacji uzdatniania wody w Świniarsku, na dziesięciohektarowej działce, docelowo ma zostać posadzonych trzy tysiące drzew ‼️😍 W ten sposób spółka chce wpisać się w inicjatywę unijnego programu „Europejski Zielony Ład”, w ramach którego w całej Europie ma zostać posadzonych 3 miliardy drzewek.

Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w tej akcji. Całym sercem popieramy pomysł spółki Sądeckie Wodociągi ❤️ Tym bardziej, że zdaniem naukowców przywracanie pokrywy leśnej na Ziemi, tam, gdzie jest to możliwe, może okazać się najskuteczniejszą metodą walki z ociepleniem klimatu 💪

Brawo 👏👏👏

Brawo 👍👍👍

Fundacja Nowe Kierunki

Kolejna odsłona z cyklu "12 portretów Bolesława Barbackiego", przygotowana przez Fundacja EUROS - Wiatr ze Wschodu ... Zobacz więcejZobacz mniej

Ostatnio pogoda nas nie rozpieszcza, ale czas wyruszyć w góry 😊⛰️

W najbliższą sobotę, 24 kwietnia zaplanowaliśmy pierwszą wyprawę w ramach akcji „Dbam o Sądeckie”. Będzie to wyjście na Jaworze (882 m n.p.m.) z Boguszy. Zamierzamy wędrować na szczyt niebieskim szlakiem i pozbierać na trasie śmieci pozostawione przez niektórych turystów. Ze względu na epidemię w wyprawie może wziąć udział 20 uczestników - podzielimy się na cztery zespoły pięcioosobowe. Zainteresowani mogą się zgłaszać do udziału w tej wycieczce poprzez nasz Facebookowy profil - wystarczy napisać do nas wiadomość. Uwaga – kto pierwszy ten lepszy 🙂

Zapewniamy worki na śmieci, rękawiczki, wodę mineralną i wyżywienie przy grillu. Dojazd należy zapewnić we własnym zakresie. Naszym przewodnikiem będzie Zuzanna Długosz Baba z gó Długość całej trasy to nieco ponad 9 kilometrów. Szczegóły można znaleźć na stronie internetowej dbamosadeckie.pl/2021/04/06/jaworze/

Akcja „Dbam o Sądeckie” współfinansowana jest przez Starostwo Powiatowe w Nowym Sącz z konkursu „Kocham Sądeckie” ❤ Sądeckie zaprasz

Komentuj na Facebook

czekamy na kolejny termin...będziemy akurat na Złotych Godach .. Pozdrawiamy...

Najwięcej śmieci jest na szczycie przy wiatach. Łatwo wnieść pełne, trudno znieść puste.

Ale super sprawa. Mamy daleko, ale zgłosimy się do którejś wyprawy na 100%;)

Do Boguszy można dojechać autobusem MPK z N. Sącza

Uważam również że bardzo dobra akcja. W następnej najbliższej również biorę udział. Czekam na wieści. 😁

3 tygodni temu
Fundacja Nowe Kierunki

Fundacja EUROS - Wiatr ze Wschodu, która od początku wspiera naszą akcję Ocalmy Stary Cmentarz w szczególny sposób zamierza zaopiekować się jednym z pomników 😃‼ Wolontariusze zamierzają zebrać pieniądze na renowację nagrobka Joanny i Józefa Mecnarowskich wśród Polonii. Już tworzone są newsy po angielsku i montowany jest krótki materiał wideo.